Luckiest girl

Hej på er! (varför börjar nästan alla mina inlägg så?)
Jag skrev sist att jag skulle berätta för er på söndagen vart vi skulle åka. Men den söndagen var för 1 vecka och 2 dagar sen, haha jag är kass..
Iallafall, jag och Erik körde upp till deras torp som ligger mitt ute i skogarna utanför Jönköping. Jag älskar att vara där för där är knäpp tyst och man är så avslappnad där. 
Filip, Lottas pojkvän fyllde år på söndagen så hon hade packat deras väskor i smyg, och satte sig med Filip och deras hund Nova i bilen utan att säga vart de skulle till honom. Så på fredagskvällen kom de upp till oss i stugan, en riktig överaskning för Filip när jag och Erik stod uppe i de småländska skogarna haha. 
På lördagen var vi alla uppe med tuppen. Erik och Filip skulle ut på sjön och fiska, men jag och Lotta hade helt andra planer. Vi satte oss i bilen och körde till Ullared. Resan dit var rätt kul, vi turades om att köra medan den andra letade efter älgar (jag och Erik stötte på en älgfamilj 5 meter framför oss på fredagkvällen, därför var vi nojiga). 
När vi väl kom hem från Ullared så gick vi alla 4 (5 med Nova) ut i skogen och plockade blåbär och kantareller. Så mysigt det var sen på söndagsmorgonen när vi åt yoghurt och egenplockade blåbär framför brasan. 
Erik och Filip hade fått en massa fisk på lördagen, och då blev såklart jag och Lotta också sugna på att få napp så vi åkte ut med båten. Men vi gav upp efter 2 ½ timme och ett x antal kast (som grädde på moset fick Erik och Filip varsin gädda när de provkastade, kuuuul...) Men vi hade iallafall en riktigt mysig helg! 
 
Älgpappa, älgmamma och älgbebis. De blev livrädda när Erik kom med sin monsterbil i snabb fart genom skogen haha.
 
Lotta & jag var överlyckliga när vi äntligen kom fram till Ullared så vi skickade denna bilden till killarna, vet dock inte om de blev så avundsjuka? ;)
 
Denna mysbilden får avsluta inlägget. Såhär såg vår lördagskväll ut. God mat och dryck framför brasan ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0