Händelserik helg..

Jag har inte hunnit skriva. Har hänt mycket och varit mycket i skolan.
Allt började i fredags när jag hämtade min Erik på centralen i Malmö då han kom hem från Wien. Vi hann knappt sätta oss i bilen innan Eriks pappa ringde och berättade att Eriks grannars barn varit med om en bilolycka och föräldrarna hoppat in i en bil till akuten och trodde att de glömt att stänga av spisen. Så jag och Erik åkte dit för att kolla det.
När vi kom tillbaka till Eriks hus igen (hade varit inne hos grannarna i max 7 minuter) så hör vi hur det knakar i huset och hur allt ligger huller om buller. Japp.. Det hade varit inbrott och det som knakade var tjuvarna som smög ut. Vi har alltså varit i samma hus som tjuvarna.. Jag brast ihop, började skaka och sprang ut ur huset och ringde 112 så fort jag kunde medan Erik hämtade en annan granne.
3 polisbilar, massa poliser och en polishund kom. De hade tjuvarna på spår men det försvann en bra bit bort från Eriks hus. Vilka idioter, det är tydligen svårt att veta vad som är "mitt och ditt"...
Vi bor i Eriks hus nu, på dagarna går det bra men på kvällen så är det jobbigt. Då "hör" vi en massa ljud så vi får tända upp i hela huset haha...
Iallafall! Imorgon är det torsdag och Erik är ledig. Vi får se vad vi hittar på! På fredag kommer Lotta och Fili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0