Hey i made it i'm the world's greatest

Det är en överlycklig och lättad tjej som sitter och skriver detta inlägget. 
"Hemligheten" som jag så fint kallade det i mitt förra inlägg var att jag var på vägverket och skrev mitt teoriprov igår! Hade inte berättat det för någon förutom familjen, farmor, farfar och Erik (som glömde vilken dag jag skulle göra teorin lika fort som jag hade berättat det haha). Jag vågade inte säga till någon för då skulle jag haft extra stor press på mig kände jag, och berätta för alla om jag misslyckats. Men gjorde jag det? 
Kom till vänterummet 40 minuter innan för att ta foto och skriva signatur till mitt körkort, fick se resultatet på en datorskärm och då längtade man ju ännu mer! Jag var inte så jätte nervös från början men när jag hade ca 15 andra personer runt mig som var nervösa så smittade det av sig rejält.. Framför allt när jag hörde att många av dom som satt där med mig inte hade klarat sitt prov första och t.o.m andra gången.. Ett tag var jag sugen på att stoppa fingrarna i halsen, så ont i magen hade jag. 
När jag kom in i salen så satte jag direkt på mig hörlurarna, inte för att lyssna på provet utan för att stänga av allt annat, just där och då fanns det bara jag och datorn. När man sen tryckte på rätta och texten "är du säker på att du vill rätta? Du kommer inte kunna gå tillbaka till ditt prov igen" kom upp och man tryckte på ja så kändes dom sekunderna som 100 år typ. Man kände verkligen att man lever! Känslan när nästa sida kom upp på datorn och texten "godkänd" kom upp med gröna bokstäver var oslagbar! YES jag klarade teoriprovet! 
När jag kom ut i hissen och ringde pappa så började jag skaka, hyperventilera och storgråta av lycka. Haha vilken lättnad! Ringde och storbölade till Erik som satt i Holland och jobbade haha. Äntligen är halva körkortet över! Sitter med resultatspappret framför mig som är alldeles skrynkligt för jag har gråtit på det. Haha vilken mes jag är va!
Efter jag skrivit provet så övningskörde jag, kändes så jäkla bra att gå ut till min körlärare och visa pappret! Sen mötte jag upp farmor, vi gick på mobilia och burlöv center och handlade 20-års presenter till mig. Innan jag åkte hem igen så följde jag med farmor hem till farfar där vi fikade.
Hela morgonen så har jag bakat tills imorgon, vi ska ha släktkalas för mig, mamma och Linus. Mormor och morfar kommer ner från småland ikväll och jag ska sitta barnvakt i lomma ikväll. Så vi hörs väl förhoppningsvis imorgon om jag hinner!
Oj vilket inlägg.. Applåder till er som orkat läsa allt! 
Såhär lycklig är jag just nu! Ska hoppa glädjeskutt hela helgen

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0