10 kg tyngre

Helgen har varit som en berg & dalbana. 
Sov hos älskling från fredag-lördag. Han mådde inte alls bra så efter maten så bäddade vi ner oss i Eriks säng och tittade på film. På lördag morgon så gick vi upp vid 8 för att se julkalendern och äta frukost. När den var slut så bakade och byggde Erik, Tilda och jag vårat pepparkakshus som iår fick både en dörr, balkong och en trädgård med snögubbar och snölycktor. Sen var tanken att jag och Erik skulle till Väla men han orkade inte. Så vi åkte en runda till Center Syd och sen åkte jag hem solo, utan någon Erik som blev sjuk. Det var jätte tråkigt såklart men hade en myskväll här hemma med familjen. Vi bakade lussekatter och sen tittade jag och Ida på Björn Gustavsson filmen, haha älskar den!
Igår, söndag, var vi på julbord med farmor, farfar, Mattias, Annika och deras Erik. Var jätte mysigt ställe med super god mat och snön vräkte ner utanför så julkänslan var på topp! Det enda som saknades var min lilla Erik.
Idag har jag varit på Center Syd och gått rundor och köpt julklappar, skönt att nästan vara färdig så slipper jag ha mer ångest. Det enda som är ångestfyllt är att jag är en människa som älskar att ge mer än att få, men det är inte så lätt när jag lever på mitt studiebidrag..
Jag agerade chaufför och Ida fotograf
När jag inte hade min Erik där så fick lilla Erik sitta hos mig och leka med mig istället haha :)
Mamma vet hur mycket jag tycker om barn, och jag har någon "dragningskraft" så barn tycker om mig också (tur någon gör det haha ;) Så innan vi åkte hem så tvingade mamma mig att klä på Erik, för att se att allt inte är så kul, bara för att jag och min Erik inte skulle göra något dumt för tidigt? haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0