Ricinolja

Så var denna onsdagen snart över, läskig hur fort dagarna går och idag är det den 14 december vilket betyder att det är julafton om 10 dagar. Och jag har ingen som helst julkänsla någonstans! Ute så blåser och regnar det hela tiden så det känns som vilket höstväder som helst.. Vi vill ju inte ha gröna gräsmattor till jul, utan vita!
Har jobbat extra idag. Och efter jobbet mötte jag upp Rebecca så då åkte vi till Center Syd för att handla en sak, inget mindre än ricinolja. Och ni som vet vad ricinolja är tror nog att jag och Rebecca är "sympati förstoppade" eftersom ricinolja är ett laxeringsmedel.. Men nejdå, det är såhär:
Jag tittade på Vakna med The Voice förra veckan när dom gästades av Daniel Paris, och han berättade hur folk hade i ricinolja i håret för att få det att växa, jag blev intresserad och tittade på google för att se om det stämde. Och ja, hur många bloggar + bilder som helst ligger ute på hår som växer i räser fart! Håret växer 1cm/månaden, men med ricinolja växer det upp till 6cm/månaden. Man ska ha i det 2-3 gånger i veckan, massera in det i hårbottnet + ut i längderna och sen ha det i 40-60 minuter innan man duschar av det. Det ska ge håret mycket bättre kvalité och en del har även skrivit att de fått tjockare hår.
Så nu sitter jag med ricinolja i för första gången, ser ut som jag inte dushat håret på 3 veckor för oljan är väldigt dryg. Men jag väntar med spänning för att se om detta verkligen kommer att funka.. Håller er uppdaterade!
(En utav alla bilder som finns på google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0