Dagens "ungdomar"?

Emma och jag tog bussen hem tillsammans idag från Malmö. Vi satte oss allra längst bak i bussen och framför oss satte sig 2 fjortis killar som minst var 95:or. Den ena tog fram sin mobil och satte på rap-"musik" över hela bussen och jag som hade huvudvärk kunde inte hålla tyst och sa "förhelvete skaffa hörlurar" till emma, sen skrattade vi bara åt det. Efter ett tag vänder han sig om och börjar flörta med oss, dom var svenskar men pratade blattiska så bara det säger väl hur dom var som personer? Sen började Emma prata om en kille som betett sig som en idiot emot henne och jag var sur på honom så jag sa "ja jag blev så sur när du berättade det igår, ser jag honom ska jag slå ner honom" haha såklart var det ju inget seriöst med att slå ner men den ena killen vänder sig ändå om till mig och börjar gapskratta. Så jag frågar vad hans problem var? Då säger han "hahaha skulle du slå ner honom? Nä jag ska inte säga något" så jag fortsätter försvara mig och säger "ursäkta men vet du något om mig? nä håll du dig till din musik och låt oss prata här bak?" sen blev dom tysta. Men sen fortsatte dom att kaxa mot oss ändå, den ena killen ritade glasögon i sitt eget huvud emot Emma när han hoppat av bussen precis som "glasögon-orm" haha vi skrattade bara åt dom, glasögon-orm sa man på dagis om inte tidigare. Jag stör mig så otroligt mycket på såna små som kaxar emot, när jag var mindre vågade jag knappt titta mot dom äldre, nu är dom små kaxiga och vissa röker och dricker t.o.m. Ja vart är världen på väg? Det är som Lotta och jag sa, snart kommer barnen på förskolan komma höga haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0