bort med snön tack

Tänkte skriva ett inlägg imorse innan jag gick upp ur sängen men jag tyckte att ligga och "dra" mig lite till i min stora varma säng var mysigare än att starta datan. Och man blev inte mycket gladare när det var snö ute, var snöstorm igårkväll. Men det var ändå lite mysigt för det var kramsnö och inte bara slask. Åt en banan till frukost eftersom jag fick frukost på APU;n, vid 5 i halv 8 gick jag ner till busshållsplatsen där Caroline hämtade mig och vi körde till förskolan. Gjorde min sista uppgift idag, har klippt ut stora hjärtan i rött papper som barnen får klistra på sitt foto och glitter på nu till alla hjärtans dag. Gjorde det med dom minsta barnen + 15timmars barnen som ska gå hem klockan 2. Imorgon ska jag göra det med dom större 3åringarna så det blir nog lite lättare med tanke på att dom kan mer själva.
När jag skulle gå hem sa jag hejdå till 2 stycken killar av 3 åringarna så sprang dom efter mig och sa "kraaaaam" så jag kramade dom hejdå, sen sa den andra puss. Han tog bort mitt hår från mitt ansikte (eftersom jag böjde mig ner) och pussade mig på kinden haha så gullig! Innan har jag sagt att jag saknar skolan och det gör jag också, jag saknar min klass. Men nu när jag tänker efter så förstår jag hur mycket jag kommer att sakna dom här små barnen, dom är underbara! Åkte hem med mamma vid halv 4, vi åkte till Willy´s och handlade mat, sen till apoteket och handlade panodil och sen sprang vi in på H&M och jag köpte en liten väska som egentligen kostade 129:- men en som vi känner som jobbar där gav oss varsin lapp med 20% på alla varor så fick ge 103:- för väskan, alltid bättre:) När vi var påväg hem till Linus började bensin-lampan att lysa och eftersom att mamma ska till helsingborg imorgon med Ida så fick vi köra mot Lomma igen till bjärred och tanka för mamma hade kort på statiol.
När jag kom hem gjorde jag inte så mycket, satt mest vid msn och pratade med älskling och Sofie, hahahah fyyy vad jag och sofie skrattade! Tur att hon är lika blond som jag så man har nån att dela sin humor med ibland.
Sen gjorde jag och mamma bakad potatis och stekte en hamburgare till Linus för att han inte ville ha bakad potatis. Vi hade en mysig middag vi 3, pappa är nånstans (i göteborg tror jag) och Ida var på bio med nån tjejklubb. Nu ligger jag i min säng och lyssnar på radio, orkar inte göra den sista APU-uppgiften så får göra den imorgon. Ska läsa i min bok, i taket lyser stjärnorna för på fredag ska jag och sofie se den på bio <3 Imorgon måste jag ta bussen kvart över 7 eftersom jag ska börja 8 och mamma ska inte till jobbet på morgonen, slutar halv 1 med mamma.

Vi hörs imorgon!

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha jag skrattat ännu:D du är bäst...längtar tills i morgon<3<3

2009-02-12 @ 15:37:05
URL: http://sofieeeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0