Water marble nails

Har glömt att lägga upp bilder från förra helgen. Om ni frågar Erik och Linus vad dom gjorde förra söndagen så kommer ni aldrig kunna gissa vad svaret är. Dom målade mina naglar. Haha japp, jag lyckades få två killar intresserade av nagellack.
Efter att ha visat Erik och Linus klipp på youtube om hur man gör dessa naglarna så ville dom vara med och göra dom åt mig. Det är jätte lätt och underhållande på samma gång, haha. Bara sök på youtube om ni vill se en video på hur man gör. Jag har varit snäll och fotograferat hela proceduren steg för steg till er.
 
1. Välj ut 2 eller fler färger som du vill arbeta med. Häll sedan i kallt vatten i ett glas/en plastmugg och doppa en nagellacksdroppe på vattnet.
 
2. Droppa 1 droppe av varje färg du vill ha på dina naglar. Vi körde med blått och silver och droppade i varannan färg.
 
3. Dra sedan en pinne/baksidan på en målarpensel (jag hade ingen så vi tog en tandpetare men det gick minst lika bra) och gör mönster i vattnet.
 
 4. Doppa sedan ner fingret i vattnet där de mönster du vill ha på nageln är. Innan du gör detta så tejpa runt din nagel så du slipper få färg på hela fingret (glömde fotografera). Låt fingret vara i vattnet i ca 10 sekunder innan du drar med tandpetaren på vattnet runt fingret för att "fiska upp" resten av nagellacket. Här nedanför är en suddig bild på ett mönster som Erik och Linus gjorde med gult och blått nagellack, sverige-naglar haha
 
Och här är resultatet, fast det var 1000 gånger snyggare i verkligheten. Och varför jag var tvungen att hålla just min astmamedicin på bilden vet jag inte? Hittade väl inget annat just då helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0