En perfekt vecka

Har varken hunnit med att sitta vid datorn eller att blogga i veckan. Efter att jag skrev här så åkte jag hem till Lotta och sov där. Vi satt och gjorde blommor som skulle stelna över natten till cupcakesen. När vi var färdiga med det så ville Lotta bygga naglar på mig, hon har gelé och sån lampa så hon gjorde riktigt fina naglar på mig! Vet inte hur länge vi satt uppe och höll på med naglarna men det var i några timmar och tillslut höll vi på att somna över bordet. Så vi borstade tänderna och satt uppe halva natten och tittade på youtube klipp där dom bakar cupcakes för att få inspiration. När vi vaknade åkte vi runt halva Malmö (typ) för att hitta en blomma. Tillslut åkte vi ut till Vellingeblomman och där fanns allt vi letade efter. Sen åkte vi hem och bakade cupcakes i flera timmar. Med en paus då vi åt på subway. Sen bakade vi igen och avslutade kvällen framför Alvin & gänget 3 haha. Sen tog jag bussen hem.
I fredags åkte jag till Lotta igen, vi skulle se på olika filmer men ingen ville fungera. Så när vi tillslut hittade en som fungerade så somnade jag efter 10 minuter, haha lyckat. På lördagen (igår) åkte vi och shoppade. Var smakråd medans Lotta handlade världens finaste skor till studenten och en andra klänning till studenten haha. Sen åkte jag hem. Igår kväll kom min fina Erik till mig. Vi var hemma själva så jag var kock igår med hjälp av Erik som grillade köttet. Åt riktigt god mat och satt uppe länge och tittade på en mysig film. Erik hade köpt en film med Kate Hudson som är min favoritskådespelerska.
Idag är det söndag, Erik åkte precis iväg för att klippa sig men han kommer snart igen. Så ska sminka färdigt mig och packa väskan nu, sen åker vi till Center Syd för att köpa student present till Lotta som vi ska till imorgon för att fira. Och sen sover jag hos Erik ikväll. Fy vad bra jag mår!
Lottas hund Nova vaknade upp med ett leende, haha sötnos.
Lotta och jag är kända för att vara lika klumpiga. Lyckas alltid ramla och skada oss på något sätt. Lotta snubblade över en tröskel och ramlade och vi dog i skratt, sen trodde hon att hon hade brutit tån och jag som har brutit mina tår några gånger vet hur man ska linda. Men Lotta hade ingen plåstertejp hemma, men byggtejp går väl lika bra? Haha vi är sjuka..
Med lite handledning av Lotta så lyckades min allra första cupcakes bli en sån här fin näckros! Vi ska starta ett bageri nu.
Några av våra cupcakes
Lite fler cupcakes som vi gjorde. La ner hjärta och själ i att pynta alla olika.
Myskväll hemma hos Lotta i fredagskväll ♥
Och när Nathalie Danielsson står som kock i köket så bjuder hon sin fina pojkvän på detta. Brieost och pesto-burgare. Nu är frågan, ska jag satsa på kock eller bagare? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0