Det ser ut som blod

Sitter just nu och målar nagellack. Och på tal om nagellack så hände det en rolig sak idag på jobbet, eller jag tyckte iallafall att det var roligt. Jag är en nagellacks-nörd, vet inte hur många nagellack jag har och målar med olika färger hela tiden, och har jag långa naglar så målar jag olika sorters fransk manikyr. Och barnen från min förra avdelning vet om detta. Dom är ju lite äldre än barnen jag har nu, dom är 2-4 år. Så det första dom brukar göra när dom ser mig är att springa och slänga sig i min famn och krama om mig, sen hoppa ner från min famn och ta tag i mina händer och titta på mina naglar för att se vad jag har för färg på naglarna haha sötnosar.
Idag satt jag tillsammans med en kille som är 4 år. Han tittade på mina naglar och såg att jag hade rött nagellack och frågade varför jag har det? Jag svarade att det var för att jag tycker att det är fint, och frågade honom om inte han tyckte att det var fint? Då tänkte han ett tag och sa sen neeej, jag tycker bara att det ser ut som blod.
Haha gulle! Usch vad jag kommer sakna alla barn på förskolan, jag har ju någon speciell dragningskraft till mig så alla barn älskar mig haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0