Cykelutflykt

Hade tittat fel på tiden idag. Slutade jobba 16 och trodde att cykelutflykten började 17 så jag cyklade till jobbet imorse för att hinna. Men den började 18 så då hade jag helt plötsligt 2 timmar att ta död på eftersom det inte var lönt att cykla hem. Så satte mig i personalrummet med Emma och sen kom några till av våra arbetskollegor. Vi satt och snackade skit och sen berättade dom om sina historier om att det spökar på jobbet, precis då kommer vår chef gående sakta utanför fönstret och vi alla skrek och höll på att kissa på oss. Det roligaste var att just då satt Emma på toa och hörde oss skrika och blev rädd för hon visste inte vad som hände haha! Sen cyklade vi först hem till en av mina kollegor där det bjöds på vin, jordgubbar och choklad. Sen cyklade vi vidare hem till en annan kollega där vi åt baguette och Budapest tårta till efterrätt. Roligaste var när en av mina kollegor frågade om jag inte var allergisk mot nötter (hon vet att jag är allergisk mot mycket) och jag kunde inte hålla mig och spelade chockad och sa "jo?! Är det nötter i denna tårtan?!!!" haha minerna runt bordet var roligast av allt, som vi skrattade.
Sen väntade en 45 minuter lång cykeltur hem igen. Tur att Emma och några till bor i Lödde så jag slapp cykla själv. Usch kommer sakna mina arbetskompisar när vi slutar jobba om 2 veckor...
Nu ska jag sova, imorgon är det fredag woho!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0