Ricinolja, bra eller dåligt för håret??

Det var ett tag sedan jag körde på min ricinolja-kur. Jag har haft så himla mycket med jobbet nu dessa veckorna och haft tankarna på andra håll så har kommit på innan jag lagt mig "oj just det, jag skulle ju duscha!" och därför inte hunnit ha i oljan i håret.
Men hur är det egentligen med denna ricinoljan? Är den bra eller dålig för håret? Söker man på Google så ser man ju till 98% bara en massa positiva inlägg om mirakel-oljan. Men senast igår så läste jag på facebook om en tjejkompis som hade skrivit på sin blogg om hur hennes kompis tappat håret pga oljan? Jag vet inte vad jag ska tro om detta, olja ska ju vara nyttigt för håret. Och då måste denna tjejen nästan sovit med oljan i håret flera gånger? För jag känner att om man sköter det som man ska, har i oljan i 45 minuter 2-3 gånger/veckan och tvättar ur den ordentligt så kan man väl inte tappa håret pga detta?
Men vad vet jag. Jag ska iallafall klippa mig på torsdag (26/1) så jag hade tänkt fråga min frisör vad hon vet om oljan. Håller er uppdaterade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0