2012, Happy new year!

Hej på er!
Första inlägget från år 2012 blir detta.
Idag är det söndag och söndagsångesten sitter i som aldrig förr! Imorse var en sån dag då jag bara ville ligga kvar i min älsklings famn när vi vaknade.
Våra helg-planer blev ändrade. Tanken var att Erik skulle komma hit i fredags och äta en god middag här hemma som jag skulle laga, men Ida blev mag-sjuk så innan hon hann komma hem så hämtade Erik upp mig och jag fick laga en annan middag till honom istället.. (Vi stannade på vägen och köpte varsin kebabtallrik). Så vi har varit hos Erik hela helgen.
Igår var det somsagt nyårs afton. Ett av Eriks och mina nyårslöften är att gå ut och gå varje helg, så vi började dagen med en lång runda tillsammans med Mio, sen spenderade vi resten av dagen i soffan med 2 filmer och en massa kramar och pussar. Vid 5 gick vi och gjorde oss fina, Erik blev ännu finare än vad han redan var när skjortan och kavajen åkte på och min nyårsblåsa + smycken fick också åka på.
Till förrätt blev det hummersoppa, och sen hade vi USA-tema. Som ni ser på bilden här nere så åt vi revben (riktigt goda!!), majskolvar, klyftpotatis och såser. Min lilla kock la upp det så fint. Och till efterrätt blev det Jell-o, ni vet sån flubberliknande gelé, riktigt gott! Och vid 12 slaget gick vi ut och öppnade champagne flaskan och skålade tillsammans under en himmel full av raketer. Den känslan älskar jag, när hela himlen blinkar, det luktar raketer och man får stå och ge den personen som man älskar mest av allt en nyårs-kyss! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0