Vi har blivit med häst

Vilken dag det har varit!
Imorse när jag vaknade så kändes allt tråkigt, jag var riktigt förkyld och hade ont i halsen + att regnet öste ner vilket blev som extra salt i såren. Men efter att jag varit på Center Syd och lämnat in min älskade iPhone (som valt att sluta fungera :(((, gud vad handikappad man känner sig utan iPhone..) och köpt halstabletter så blev bara dagen bättre och bättre!!
När jag kom hem från Center Syd så fick jag reda på att jag kommit in på förskollärarutbildningen på Malmö Högskola, åhhh 20 kg sten släpptes från min mage! Vilken lättnad!
Sen vid 5 så hämtade Lotta upp mig och då körde vi ut till V.Karaby där vår häst stod och väntade. Med lite hjälp av Ida så hoppade vi upp på den och red runt i padocken (det kändes säkrast första dagen om vi skulle trilla av, rida ut i skogen får vi göra senare i veckan). Det gick riktigt bra trots att Lotta och jag inte ridit på några år. Men fyy vad jobbigt det är! I slutet på veckan så kommer vi vara vältränade, Lotta ska sova här imorgon-fredag så varje morgon ska vi gå power walk, sen ska vi rida vår fina Ichi som hästen heter haha, och vi avslutar kvällen med att åka rullor. Jäklar vilka kroppar vi kommer få ;)
Ikväll har farmor och farfar varit här för att fira att jag kom in på skolan. Vi har ätit god mat och tårta och haft det mysigt.
Nu har jag precis kommit ut från duschen, tänkte lägga mig nu. Ska in till Lund för att möta Sara imorgon och sen tar vi tåget in till Malmö för att gå i stan.
Jag har precis hoppat upp på hästen, både lycklig och lite rädd haha
Men sen släppte rädslan och jag travade och galoperade runt. No hands!!
Lotta in action

Vår fina häst, snällare får man leta efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0