Juldagen, lillejulafton?

Varför ska alla dagar kring jul heta olika saker? Lillejulafton är innan och juldagen är alltså efter? Jag trodde det var tvärtom. Tycker man hade kunnat säga dagen efter julafton/dagen innan julafton. Men efter ett långt telefonsamtal med min kära Rebecca så fick jag klart för mig hur det var, så kul det var att prata med någon efter att ha legat i soffan i flera dagar!
Jag ligger och drömmer mig bort om en massa fina kläder, smycken och smink. Jag är vädligt mån om mitt utséende vilket jag tror dom flesta är, älskar att fixa håret och sminka mig och klä upp mig. Men när man ligger i feber och så ont i huvudet att man knappt kan lyfta på någon kroppsdel så orkar man varken duscha eller klä på sig. Så har gått runt i mjukisbyxor nu hela denna veckan. Ska bli skönt att duscha och göra sig snygg snart igen!
Pratade med jobbet idag, och imorgon är ju min sista dag på avdelningen, men eftersom att jag fortfarande är sjuk så blir det inget jobbande. Men ska ändå dit och lämna en julklapp som tack för denna terminen. Och tydligen så hade jag en massa julklappar från barnen och deras föräldrar som låg och väntade på mig, hihi spännande!!
Febern har iallafall gett med sig nu, skönt! Nu är det bara huvudvärken, förkylningen och hostan som ska försvinna. Men har fått både mirakel-näsdroppar och mirakel-hostmedicin så ska proppa i mig det + en massa alvedon. Haha gud vad allt har blivit "mirakel" här i bloggen, mirakel medicin och mirakel olja.. Ja allt är mirakel och perfekt i mitt liv helt enkelt? (förutom att jag är sjuk då såklart...)

Kommentarer
Postat av: johanna

placeboeffekten kanske ;) den kan vara bra till mycket! haha :D

2011-12-22 @ 22:11:48
URL: http://augustivind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0