22/12

Igår bestämde sig min feber för att stiga till skyarna. Hade man varit sugen på stekt ägg så hade man lätt kunnat steka det på min panna!
Idag är det torsdag och jag vaknade av världens hemsktste huvudvärk (som jag nu haft hela veckan, igår var den så illa så jag låg och grät i soffan). Så jag bestämde mig för att ringa till vårdcentralen. Blev lycklig när jag kom till telefonkön och jag direkt blev nummer 3, men var inte lika lycklig när jag varit nummer 3 i 20 minuter.. Och som svar från doktorn fick jag ett nässpray som ska hjälpa min bihålsinflammation som vi tror att det är, blir det inte bra med det så får jag åka till doktorn och få annan medicin. Fan, jag som ville ha medicin direkt och slippa sitta med sprängande huvudvärk på julafton.. Jag vill orka äta god mat, titta på Kalle anka och öppna julklappar haha.
Mina syskon har jullov nu och dom bestämde sig för att åka iväg och roa sig. Jag tyckte det var skönt eftersom då fick jag vara ensam här hemma, men det är inte lika skönt nu längre för Linus går ju ut med en hund 1 gång/veckan varje vardag, och den är jag tvungen att gå ut med idag.. Inte så pigg på det med min feber, men får väl klä på mig ordentligt, har hört att frisk luft kan hjälpa ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0