Snöstorm

Nu är jag äntligen hemma! Eller har iofs varit hemma i 20 minuter ungefär. Erik skulle ta samma buss som mig hem idag så vi hade båda någon att prata med när det gick segt på vägarna. Det snöar igen... Eller det snöar inte utan det stormar, vi i skåne är väl i chocktillstånd för vi aldrig har sett såhär mycket snö har nere på flera år haha. Men just nu tycker man att våren och sommaren ska komma, speciellt när man inte kan gå ute för det är så halt. När vi gick från matsalen idag höll jag på halka i varje steg jag tog men jag klarade mig på benen, när vi nästan är framme vid vår byggnad fäller Josse mig rätt ner i en snödriva så jag hade snö ändå in i stövlarna haha!
Förövrigt har det varit en bra dag, vet inte fall ni vet det men Niklas hette en kille som var 20 år som försvann år 1991, han bodde i Bjärred, och hittades knivmördad några dagar efter. Hans mamma kom till min klass och pratade om det idag, fy vad man grät! Hon var så gullig och sa när vi skulle titta på en film om honom "jag har näsdukar här framme, det är okej att gråta, jag är van att se tårar" och när det stannade på en bild på honom så sa hon "var han inte fin? detta är den bästa bilden vi har på honom" och sen när vi gick ut tog hon i hand och sa "sköt nu om dig!/Var rädd om dig!" Man rös, tänk vad mycket hon gått igenom, usch.
Nä nu ska jag hjälpa Ida med maten och att duka, sen ska jag fixa rummet och plugga.. Hörs senare!

Ska det nu vara snö så kan det väl se ut såhär som det gjorde i småland i januari? Snön glittrar fint, blå himmel och solen lyser. Inne i Lund är det tvärtom, slask och grå himmel. Jaja vi överlever, det har vi gjort varje vinter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0