Lost in Lund

Hade bara en lektion idag där vi var på ett studie besök på ett daghem. Sen när jag hade slutat så var tanken att jag skulle hitta Swedbank för att hämta ut mitt studiebidrag som jag fått på ett papper (för att jag fyllt 18 för ett tag sen) och efter det skulle jag till stan för att köpa Eriks julklapp som jag lagt undan och en tröja till mig själv. Tror ni jag hittade Swedbank? Nej.. Jag gick runt i stan med frysta fötter i 1 timme, 1 timme! Vet inte hur många jag frågade om vägen, alla sa olika, eller så sa dom en väg som ledde till en annan bank, eller så visste dom inte.. Så jag kollade på min iPhone för sådär femtioelfte gången på en karta, men där pricken var på kartan var bara ett vanligt hus.. Så jag ringde Erik och han visste inte heller, ringde pappa och han visste inte heller.
Tillslut ringde jag mamma som var på väg hem så hon var så snäll som kom in till Lund och lånade mig pengar så jag kunde köpa julklappen till Erik. Lång eftermiddag blev det, och jag hade illröda tår när jag kom hem. Sprang in på toan direkt när jag kom innanför dörren och slängde i mig mat efteråt, har aldrig varit så hungrig och kissnödig. Fyfan inte kul! haha..
Ikväll har vi äntligen köpt en julgran, japp vi är tidiga. Imorgon ska jag till Danmark med klassen + en till BF klass, vi ska vara iväg hela dagen. Så imorgon kväll blir det att klä julgranen, mysig julkänsla har man nu. Jaja nu ska jag gå och göra pasta & kycklingsallad till imorgon, hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0