Hemma från paddlingen

Jag har ont i hela kroppen! Har paddlat 3 mil i Rönneå. Igår åkte familjen och jag iväg tidigt och mötte upp Fridas familj och 2 familjer till. Vi var totalt 18 personer. Som ni vet så hade vi lottat ut vem vi skulle paddla med men jag hade tagit fel, var inte killen som jag skrev om här under. Det är 3 killar som är syskon, två stycken som är tvillingar som är 12 och en som är 11. Jag fick Anton, en av tvillingarna. Det började bra, vi paddlade bredvid Frida som hade Antons 2 bröder i sin kanot, efter ett tag hade vi vattenkrig och det slutade med att Frida, Oskar och Jonathan låg i vattnet för deras kanot välte, haha som vi skrattade. Efter ca 6 timmars paddling så kom vi fram till stoppet där vi skulle tälta. Vi slog upp alla tält och började grilla korvar. Sen satt vi allihopa runt en eld och pratade hela kvällen innan vi gick och la oss, mysigt.
Imorse åt vi frukost och packade ihop alla sakerna och sen fortsatta vi att paddla. I och med att det knappt regnat denna sommaren så var det inte mycket vatten, därför var det massa stenar som man fastnade i. Speciellt när det kom forsar, jag och Anton skulle av och putta kanoten fram för vi satt fast på en sten, vad tror ni inte smidiga Natti gör? Jo halkar på en sten och sätter mig mitt i forsen! Anton skrattar och tappar kanoten så den kommer över mig och jag kunde inte resa mig upp. Haha Frida och dom fick skratta åt mig idag eftersom vi skrattade åt dom igår. Efter 5 timmars paddling kom vi äntligen fram. Hade så ont i armarna och ryggen och var helt dyngsur så det var skönt att komma hem och få äta en pizza haha. Har aldrig klämt en hel barnpizza själv? Stor dag för mig ;) Nä nu ska jag snart sova, hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0