självförtroende=dåligt?

Asså jag undrar hur visa tänker... Som när man läser t.ex. kissies eller dessies bloggar, båda 2 har mer självförtroende än 100 kaxiga tjejer. Eller dom leker att dom har självförtroende för att dom ska känna pengar på sina bloggar. Men då ser man folks kommentarer till dessie som skriver att det är dåligt med självförtroende? Sen när blev det dåligt?
Man måste ha självförtroende för att kunna klara sig i dagens "ungdoms-värld" speciellt ifall man är tjej. Vi tjejer är riktiga jävla svin mot varandra och kan trycka ner varandra hur lätt som helst. Jag har fått riktigt bra självförtroende sen jag träffade Erik framför allt.
Jag undrar bara hur man tänker ifall man tycker att självförtroende är dåligt. Det måste ha varit ett emo som har skrivit det som sitter och skär sig själv och bölar över att dessie tycker att hon är snygg (även om hon har 20 kg fundation och 10000 lager mascara)
Mitt självförtroende är starkt, det byggs upp varje dag. Idag ställde jag mig på vågen t.ex. och märkte att jag gått ner 3 kg av att bara sluta äta skit och godis på vardagarna, bara det stärker en.
Jag har också komplex, ingen är komplexfri. Som jag gillar inte mitt pigment, att jag inte blir så brun som alla andra. Jag gillar inte mina tår för dom e krokiga och lilltåarna ploppar ut ur mina gladiatorsandaler så jag funderar på att operera bort dom. Kan man leva utan lilltå?
Men tänk istället såhär.. Jag gillar:
¤
mina ögon och mina ögonfransar
¤ mitt tjocka och blonda hår
¤ mitt söta ansikte (ja jag kan säga att jag är söt)
¤ att jag har fått turen att träffa världens bästa pojkvän<3
¤ tiden på Vipan och mina underbara vänner jag har träffat där
Bara en sån liten lista om dagen kan stärka en så himla mycket! Sluta tänk på det negativa, som jag gjorde innan med att jag tyckte jag var tjock. ställ mig istället framför världens stammis på Mc donalds så ska du se vilken pinne jag är ;) Och jag är hellre tjock (inte för jag är det) än ful, kroppen kan man göra något åt iallafall.
Nu måste jag sova. puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0