min otursdag?

Detta har varit min otursdag idag. Började med att jag åkte buss från lödde till lund med älskling vilket var mysigt, när vi sen hoppar av på centralen och går till stadsbussen så märker jag att mitt busskort+terminsbevis är borta! Såklart så har jag tappat det på bussen. Erik tar fram sitt busskort så jag kunde ringa till Skåne trafiken och där fick jag nummret till där dom får in alla saker dom hittar. Men jag väntade att ringa dit tills klockan blev lite över 8 iallafall. När vi står på stadsbussen ringer det en kille som har hittat mitt kort och som visar sig vara en kille som Erik var med när han var liten? Han visste att jag var tillsammans med Erik och sa att han gav det till honom senare idag. Det kändes skönt, slapp betala 300 kronor som Emelie hade fått gjort när jag pratade med henne på centralen vid 5 i eftermiddags.
När jag kom till skolan hade vi nationella, första delen var läsförståelse och andra skulle vara hörförståelse. Vi hade en lärare som vi inte visste vem det var eftersom min mattelärare som skulle vakta oss var sjuk, hon vi hade istället, Eva sa "nu börjar vi kvart över 10 så kom inte försent för hörförstålsen sätts i bandspelaren då!" 5 över halv 11 hade hon inte kommit, 25 minuter försenad till vårt nationella som är riktigt viktigt? Så jag Fanny och Sofie gick ner sura till personalrummet där vi tillslut fick en annan lärare. 2 jobbiga saker på morgonen. Vid lunch gick vi till idrottsläraren för att se ifall hon hade rättat våra prov, nej var svaret men istället fick vi veta att vi inte ska ha henne i 2an utan vi ska ha en annan som sätter betyg på exakt ALLT! Fyfan, 3 jobbiga saker...

Gick i stan med Emma och Sofie efter skolan och vid kvart över 5 mötte jag älskling på centralen då vi tog bussen tillsammans. Sen tog jag moppen till älskling och hämtade mitt busskort vid 7 och sen hem igen. Kollade på datemovie med mamma och pappa. Gick upp på mitt rum vid kvart över 9 för att ringa Erik men han var inte hemma så jag la mig i sängen för att jag frös. Halv 11 vaknar jag av att Erik ringer och frågar "har du sovit?" nä svarade jag för jag trodde verkligen att jag hade varit vaken. "haha jag hör på din röst att du har sovit" sa han, så kollade jag på klockan och bara "shit! har fan sovit i 1 timme" Jag är verkligen borta när jag väl somnar, vet ens inte att jag sover? Nä nu ska jag sova igen, vill glömma denna jobbiga dagen på ett sätt.. Vi hörs imorgon, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0