trötta natti

Blev inget mer bloggande för mig igårkväll. Jag låg i soffan och tittade på huset fullt med mamma och pappa och somnade. När jag väl hade vaknat till och orkade gå upp för trappan för att lägga mig så kände jag att jag inte hade någon ork alls att sätta på datan och blogga.
Idag har det varit en kul dag i skolan, som vanligt igentligen. På karaktären tittade vi på en film om trafficing, för er som inte vet vad det är så är det tjejer (oftast, filmen handlade bara om tjejer) som tvingas bli sex slavar. Dom blir lurade och män betalar för att få ha sex med dom och gör dom inte som männen säger så blir dom oftast misshandlade. Fy vad hemskt det var, jag blir sur! Det var en tjej som varit tillsammans med en kille i 6 månader, efter dom 6 månaderna säger pojkvännen "jag tycker att vi åker utomlands och jobbar". Tjejen går såklart på det och när dom kommer till det landet dom skulle och hoppar av tåget står det en kille som tjejen tror är sin pojkväns kompis. Pojkvännen och "kompisen" går iväg en bit från tjejen och pratar och efter en stund kommer kompisen tillbaka och säger att han och tjejen ska åka till deras rum och hennes pojkvän kommer när han har fixat en grej. När hon väl kommer till rummet säger "kompisen" att hon har blivit såld. Seriöst av sin pojkvän? Och filmen igår var ännu värre, barnarbete. Små 4-6 åringar som sitter och får knyta mattor. Till frukost får dom en kopp te och till kvällsmat någon brödbit? Och det var 2 tjejer som blivit misshandlade av 3 gubbar, dom hade turats om, tjejerna var bara 8 år gamla då? Jag blir sur och rädd när jag ser sånt här, snart kommer vi ju inte våga gå ut genom dörren?

Efter skolan idag åkte jag, Sofie och Oskar in till stan för att han skulle hjälpa mig att hitta present till Erik. Eller hjälpa och hjälpa han följde med och tittade på kläder till sig själv haha. Så fick åka till Center Syd med pappa ikväll och hittade äntligen något till Erik, vad det är kan jag inte skriva än för man vet aldrig ifall han läser detta innan fredag. Köpte hårinpackning för färgat/slingat hår och ansiktsmask så får ha "spa-kväll" nån kväll nu när erik åker till österrike.
Här har ni lite bilder från skolan idag, jättesnygga är vi jag vet :) Jag är snäll som inte lägger in närbilderna som Sofie och jag har tagit i smyg på typ hela klassen. Haha så kul vi hade.
Nu ska jag försöka sova, eller läsa lite. Hörs imorgon. Sovmorgon YES! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0