Blont hår utan färg som sliter

Här kommer tips 3. Nu när det är sommar och solen och värmen äntligen har börjat komma fram så vill man ju vara extra snygg och framför allt i håret. Är du blond men vill få det ljusare men trött på att det sliter så mycket på håret? Då ska du läsa detta och göra som jag gjort idag:
Köp 2 citroner (beroende på hur långt/tjockt håret är) pressa ur saften och häll i den i håret och krama in det. Ett tips är att ta en bakpensel, sån man penslar bullar med och pensla längst upp i hårbottnen för att det ska bli jämt. När du hällt i citronen så är det dags att lägga sig ute i solen! 1 timme eller mer brukar jag ta. Sitter jag ute i 1 timme så solar jag baksidan, alltså ligger på rygg i 30 minuter och på mage i 30 minuter. Det är bäst enligt mig för då blir det ljust på både bak- och fram huvudet. Lycka till och bli nu snygga och blonda!
Dock vet jag inte ifall du ska sola med citron ifall du är platina-blond ifall du har färgat det, vet inte hur det blir eftersom jag är naturligt blond. Ni kan ju alltid testa men skyll inte på mig ifall det blir fel ;)

Tacka gud som uppfann citronerna!

Kommentarer
Postat av: Emma

men.. :( jag är ju brunett! kan inte jag göra det då?

2009-06-23 @ 23:50:33
URL: http://theperfectemma.blogg.se/
Postat av: tilda

BLEK INTE HÅRET MED CITRON!! DET ÄR BARA EN MYT SOM KLIPPAR OCH SLITER PÅ HÅRET!

2009-07-06 @ 13:03:25
URL: http://tildapolits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0