Tyskland, 27/7-29/7 (del 1)

Hej allihopa!

Nu är jag hemma, har varit ute och rest i 1½ vecka men nu är jag back on track again ;) Har ju varit i Tyskland i en liten mysig stad som hette Bottrop tillsammans med min familj, Caroline och Frida (som är 1 år äldre respektive 1 år yngre än mig) + deras mamma Maria & pappa Roger dådå.
Kan berätta kort med bilder och text hur dagarna i Tyskland sett ut.
måndag:
Gick upp kvart i 5 för att klä på mig, packa ner högarna med kläder i en väska och äta frukost. Sen vid 6 på morgonen körde vi snabbt till farmor och farfar för att hämta bro bisset och sen körde vi till bron där vi mötte familjen Leijon. Sen åkte vi 20 mil genom Danmark till Rödby och tog färjan över till Puttgarden. När vi kom fram så väntade ca 60 mil ner i Tyskland och sen var vi framme på hotellet. Vi packade upp sakerna på rummen och sen gick vi och letade efter en restaurant. Resten av kvällen spenderades på hotellet där jag och Frida spelade biljard och dom andra kort. Sen gick vi och la oss. (Klicka på bilderna för att få dom större)
1.  2.   3.   4.
1. hotellet när vi kom fram. 2. Jag och Frida "slåss" med biljards-pinnarna. 3. Vi började kvällen med goda Tyska oliver haha. 4. (tagen genom staketet) jag frida och caroline blev glada när vi såg ett köpcentrum ca 10 meter från hotellet, vi skulle gå dit och shoppa loss men när vi kom dit blev vi besvikna för det var ett Tyskt IKEA på 4 våningar haha.

Får göra inläggen i 3 delar, annars blir dom allt för långa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0