Good Bye to bad self-confidence!

Idag när jag stod och kollade mig själv i spegeln så tänkte jag "jag är ju inte så tjock" Jag har haft många tuffa år och därför varit undernärd. Både min familj och skolsköterskan klagade på att jag måste börja äta annars kan detta sluta illa. Men jag lyssnade inte, för jag hade inget självförtroende. Det dom sa åkte bara in genom ett öra och ut genom det andra. Jag tänkte att "klart dom inte säger fall dom tycker att jag är tjock" för det är ju inget ens mamma ofta säger till en som  "shit vad tjock du är!!!" Därför tog jag inte åt mig och varje gång jag kollade mig i spegeln så tyckte jag att jag var tjock. Detta har absolut inget med aneroxia att göra! Jag har bara haft ett tufft liv. Men sen försvann det som jag fruktade mest, jag lyckades vinna över den personen och jag blev gladare. Allt blev bara bättre och bättre när jag träffade Erik och tack vare honom lärde jag mig med tiden att bara älska mitt liv mer & mer. Tack vare mina underbara kompisar som stöttade mig under den tiden (alla är inte inräknade...) så lärde jag mig att man ska fan inte ta skit från någon person som betyder 0 för en! På så sätt byggde jag upp mitt självförtroende. Jag stängde mina öron när någon pratade skit eller så gav jag dom bara en kommentar och sen sket totalt i det. Genom alla fina ord jag fick av Erik och alla andra så lärde jag mig att jag är inte så ful som en viss idiot alltid påstått.

Och nu idag har jag lärt mig att säga att jag själv är söt, förstått att jag inte är så tjock ifall man jämför med andra personer. Visst att jag inte är pinnsmal som jag var innan men hur snyggt är det egentligen? Klart att alla blir lite mer kurviga när man blir äldre, det går liksom inte att undvika. Så nej vet ni vad, sluta säga till er själva att ni är fula/tjocka ni trycker bara ner er själva. Var istället stolta för den ni är och tänk att det finns bara en person som är som jag, jag går inte att ersätta. Så stå emot skitsnack som inte stämmer.  Ni är alla unika kom ihåg det!

Kämpa för att få upp ett bra självförtroende, jag lovar ni kommer att må bättre!
Lycka till :)
 Nathalie :*


Kommentarer
Postat av: hannah

oh, jag önskar jag vore lika stark som dig;o Jag kan inte ens säga till mig själv att jag är söt! :( men det kommer väl? hoppas jag...

2009-01-20 @ 18:27:54
URL: http://hannnahnilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är underbar darling! jag älskar dig<3<3<3

2009-01-20 @ 22:34:49
URL: http://sofieeeer.blogg.se/
Postat av: Anonym

det e inte bara tjocka som mår dåligt över sin kropp.. kom ihåg det.

2009-01-23 @ 12:13:21
Postat av: Augustikid

NamnSmycken - www.augustikid.se



Just nu!!

Alla hjärtans dag erbjudanden!!

2009-01-25 @ 16:28:46
URL: http://augustikid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0