3:e dagen på APU

Hejsan hoppsan i lingon-skogen!
Idag är jag så sjukt trött så det går inte att fatta! Haha fy säger jag bara så kul jag har det på APU;n. Imorse ringde klockan på 20 i 7 men gick upp 10 i 7 eftersom min säng var så varm och mysig. Caroline ringde mig och sa att hon kunde hämta mig vid centrum istället så det gjorde hon. Vi kom till förskolan kl 8 och åt frukost. Sen badade barnen haha snacka om att bli nerstänkt. Och fy vad jag är trött på Molly Mus nu! Alla barnen ville att jag skulle hjälpa dom att börja lägga 2 bitar på sina molly mus-pussel men efter ett tag ville dom ha pippi eller karlsson på taket pussel ist så det slutade alltid med att jag fick lägga klart dom haha. Man märker att jag har lite "erfarenhet" iaf; när dom sa att vi skulle ut på gården så finns det en kille som inte alls vill vara ute och leker aldrig med ngt utomhus utan står bara helt still. Så han började ju såklart gråta. Min handledare sa att vi skulle ut så det hjälper inte att du gråter. Men sen satte jag mig på huk (man ska ju gå ner på barnens nivå haha) så sa jag till honom "ska vi gå ut och cykla tillsammans?" "Nä jag vill inte!" fick jag som svar "ska vi gå ut och gunga tillsammans då?" frågade jag honom och då lös han upp och sa "Ja" och slutade gråta så jag kunde klä på honom. När vi var ute gungade han hela tiden och hade jätte kul, 3 st barn gungade och jag fick putta fart på alla men eftersom jag bara har 2 armar så kunde jag bara putta på en i taget. Så när man puttade på en satt 2 andra och skrek "jag vill ha mer fart!" haha.

Efter han lille "jobbiga" killen hade gungat fick jag honom att cykla oxå så nu kanske han tycker det är lite roligare? haha. Mamma slutade halv 4 så vi åkte hem, men först inom ICA eftersom mamma ska kolla synundersökning. Sen hem och äta hemlagad pizza :) Nu sitter jag här och halvsover haha, älskling skulle nog ringa när han hade kommit hem så får se fall han orkar hitta på något ikväll annars får det bli TV;n!

Nu ska jag gå, skriver innan jag somnar tror jag.

Hej så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0