mysig söndag

Igårkväll åkte jag till älskling halv 6. När jag kom dit kollade vi bara lite tv och sen lite i 7 körde vi tll barsebäck för att fira Michaela som fyllde 17 år. På kvällen blev det snöstorm. Somnade rätt snabbt när vi kom hem till älskling sen, gud vad trött jag var!
Idag började min morgon bra, skulle lägga in bullar i älsklings ugn som vi skulle ha till frukost och tror ni inte att smart-asset själv lyckas bränna sig så jag har ett fett brännmärke på armen nu? Ont som fan gjorde det och det luktade brännt hår i hela köket öeee. Sen skulle älskling ut och dela reklam. Pappa hämtade mig vid halv 12. Fastän jag kom hem vid 12 tiden så hann jag inte blogga. Kollade på tv med pappa och sen åt vi. Sen var jag tvungen att hoppa in i duschen och göra mig iordning eftersom vi skulle åka på hockey. Älskling kom 20 över 1 och då körde pappa, och vi till malmö för att hämta farfar. Sen till malmö arena, satt typ högst upp och det lutade riktigt mycket så var nära att trilla några gånger när jag ställde mig upp haha.
Gud så kul det är att kolla på hockey där asså! Vilken stämmning. 12 262 personer var där. Malmö mötte Troja och jag lovar hade inte jag varit en söt liten tjej som jag är utan istället en stor gubbe till malmö-fan så hade jag åkt på några slag idag. Började redan när vi precis hade kommit vid 20 över 3 (matchen började 4) så gick vi in i ishallen för att älskling skulle få se den eftersom han aldrig hade varit där. Då ser jag en kille som går förbi mig med Troja-tröja och som ni kanske förstår har jag svårt att hålla munnen stängd så jag börjar skrika "buuuuu!" mot han. Malmö vann med 6-1 dom bara sköt in typ 3 mål på mindre än 10 minuter tror jag det var. Första pausen gick pappa och farfar ut en snabb runda och sen kom dom tillbaka till mig och älskling som hade stannat kvar på våra platser.

Det finns en stor TV-skärm mitt uppe i taket och när vi åkte till arenan så pratade jag med pappa om det och han sa att dom filmade folk med den också stod det "puss" så skulle man pussas när man kom med där. Och vilka 2 tror ni inte är allra först att komma med i "puss-webben" (som dom engelska bakom oss sa) jo erik & jag.

MVG i bild som ni ser haha. Älskling sa "nu kommer du säkert skriva in i din blogg att vi kom med på TV;n och såklart måste jag göra det + rita en fin bild av det också :) haha.

När matchen var slut skulle älskling på toaletten och då säger pappa och farfar när han har gått in där att det inte var smart för Troja-fansen kommer nu. "VAR?" säger jag och går fram och skriker "buuuuuuu!" allt vad jag kan. Dom kollar bara surt på mig. Sen börjar jag sjunga "alla vi som hatar troja klappar nu" och klappar. Malmöklacken sjöng den innan det var därför jag var tvungen att sjunga den. Pappa och farfar drar i mig och bara skrattar och säger att jag kommer hamna i bråk och kallar mig huligan. Sen står det en sur troja-gubbe lite längre bort från mig så jag börjar göra tummen ner mot han och bara skrika "buuuuuuu" fy vilken mördar-blick jag fick av han! haha men somsagt jag är för söt och för liten för att få stryk av sånna äckliga troja-fans ;)

Nu ska jag sova, skola imorgon!
Efter skolan ska jag till tandläkaren men skriver när jag kommer hem.
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sofie

haha vänta bara tills vi ska bua åt helsingborgarna på malmö stadion i vår och sommar!;)<3<3

2009-02-22 @ 23:24:29
URL: http://sofieeeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0