16/12, jag e rädd!

Halloj
Kul morgon det blev; mamma väckte mig imorse och tände lampan i taket för att jag inte skulle somna om. Då gick den sönder så hon sa att jag fick sminka  mig på toan på andra våningen. Det gjorde jag och när jag står där inne så börjar allt skaka och ett läskigt ljud hörs, visste inte var det var och blev riktigt rädd! Nerifrån hör man Ida skrika "mamma hela soffan skakar det e jordbävning!" jag började skratta åt henne och tänkte "ofta det blir jordbävning i sverige och framför allt i skåne" Efter ett tag ringde älskling till mig och frågade fall det hade skakat här oxå, mamma hörde på radion och efter ett tag går dom in och säger att det har varit en jordbävning/jordskalv i hela skåne, danmark, blekinge och t.o.m upp mot Småland. Men "centrum" för jordbävningen var 4 mil från Ystad. 4,7 nånting på den mätsaken var det. Älskling sa att hans mamma och pappa kunde köra oss till skolan fall vi inte ville ta bussen och att jag skulle vara vid pizzerian 5 över 7. När jag väl går dit börjar jag gråta för jag var så rädd att det skulle komma en till jordbävning eller bli ett efterskalv. Sån lättnad det var att sätta sig i deras bil och se älskling. Typ halv 8 kom vi till skolan och vi skulle börja 20 över 8 så vi gick upp och satte oss i sofforna i min byggnad. Där släppte min rädsla och jag blev ist helt överspeedad och stod å hoppade i sofforna. Haha. Sen kom Sofie hon berättade att hennes moster hade ramlat av toan haha.
Åt frukost i skolan och alla satt å babblade om det, Simon pratade som om det bara hade hänt hemma hos han. Tog bussen hem med älskling vid 12 tiden och sen gick jag på Center Syd en stund för att leta julklappar till Sofie & Emma, hittade även en riktigt fin tröja som jag nog ska köpa till skolavslutningen på fredag (fall jag nu ska gå till den, får se imed att det inte e obligatoriskt) Sen gick jag in på Siba och skulle leta efter en våg-tång men hittade inte den. Gick hem och när jag kom hem gjorde mamma sina goda potatis-plättar. Plockade ur diskmaskinen och städade lite i huset för att jag ska få pengar till julklappar och sen satte jag mig här. Var tvungen att skriva ett inlägg imed att jag ska bli bättre har jag lovat mig själv :) Skönt med lov på fredag och det är helt lugnt i skolan utan några läxor. Nu ska jag kolla TV, senare ikväll skulle jag kanske va med älskling fall han kunde han ska ringa snart tror jag. Annars ska jag bara vara hemma med Linus eller åka till Center Syd och fixa lite saker. Får se. Skriver ett inlägg innan jag går och lägger mig tror jag men hoppas inte för mkt, det e ju jag ;) haha. Nu kom mamma så ska ta de sista bestiken ur diskmaskinen så hon blir glad.
PUSS <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0